Informacja dla pacjentów- Koronawirus
przeczytaj koniecznie !!!!!!
Ważne informacje dla pacjentów
Punkty pobrań wymazów do wykonywania testów na obecność koronawirusa SARS-CoV-2 w Województwie Lubuskim:
- Zielona Góra
Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze przy ul. Zyty 26 (telefon dla pacjentów: 68 32 96 481, godziny przyjęć: 10.00 – 12.00). - Gorzów Wielkopolski
Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. przy ul. Walczaka (telefon dla pacjentów: 501 461 117, godziny przyjęć: 7.00 – 15.00) - Żagań
105. Kresowy Szpital Wojskowy z Przychodnią w Żarach – filia Żagań przy ul. Żelaznej 1a (telefon dla pacjentów: 68 477 12 02, godziny przyjęć: 8.00-10.00). - Kostrzyn nad Odrą
Nowy Szpital w Kostrzynie nad Odrą Sp. z o. o. przy ul. Narutowicz 6 (telefon dla pacjentów: 502 176 030, godziny przyjęć: 8.00-10.00). - Świebodzin
Nowy Szpital w Świebodzinie Sp. z o.o. (godziny przyjęć pacjentów: 10.00 – 15.00) - Wschowa
Nowy Szpital we Wschowie Sp. z o.o. (godziny przyjęć pacjentów: 6.00 – 11.00)
Numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznych w województwie lubuskim:
- WSSE w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Kazimierza Jagiellończyka 8b 66-400 Gorzów Wlkp., tel: 95 722 60 57 (7:25-15:00);
- PSSE w Gorzowie Wlkp., ul. Kosynierów Gdyńskich 27 66-400 Gorzów Wlkp, tel: 95 722 89 86, 95 306 70 24, 95 306 70 25, 95 306 70 26 (7:25-15:00);
- PSSE w Nowej Soli, ul. Wojska Polskiego 11 | 67-100 Nowa Sól, tel: 68 387 24 61 (7:15-15:00);
- PSSE w Zielonej Górze, ul. Jasna 10 | 65-470 Zielona Góra, tel: 68 325 46 71 do 75 wew. (0) 277 i wew. (0) 241 (8:00-22:00); 507 055 962 (całodobowo)
- PSSE w Żaganiu, ul. Szprotawska 45A | 68-100 Żagań, tel: 68 477 66 00 (7:25-22:00); 509 609 856 (całodobowo)
- PSSE w Żarach, ul. Podchorążych 23A | 68-200 Żary, tel: 68 470 62 58, 501 327 149 (7:30-22:00); 696 076 892 (całodobowo)
Oddziały zakaźne
- Kliniczny Oddział Chorób Zakaźnych
65-046 Zielona Góra, ul. Zyty 26
tel. 68 3296478; 68 3296481; 68 3296200 - Oddział Reumatologii, Chorób Płuc i Chorób Wewnętrznych z łóżkami zakaźnymi oraz OAIT
66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Franciszka Walczaka 42
tel. 957 331 349, 957 331 359; 957 331 833
ZASŁANIANIE UST I NOSA W MIEJSCACH PUBLICZNYCH
Obowiązek dotyczy: noszenia maseczek lub innego rodzaju zasłaniania ust i nosa w sytuacji, gdy nie można zachować 1,5-metrowej odległości od innych.
Na czym polega? Usta i nos musisz zasłonić w przestrzeni otwartej, gdy nie masz możliwości zachowania 1,5 metrów odległości od innych, a także w przestrzeni zamkniętej – np. w sklepach, w komunikacji zbiorowej.
Maseczkę trzeba wciąż obowiązkowo nosić m.in.:
- w autobusie, tramwaju i pociągu,
- w samochodzie osobowym, jeśli jedziesz z kimś, z kim nie mieszkasz na co dzień,
- w sklepie, galerii handlowej, banku, na targu i na poczcie,
- w kinie i teatrze,
- u lekarza, w przychodni, w szpitalu, salonie masażu i tatuażu,
- w kościele i szkole, na uczelni
- w urzędzie (jeśli idziesz załatwić tam jakąś sprawę) i innych budynkach użyteczności publicznej.
Wyjątki. Gdzie nie trzeba zakrywać ust i nosa?
- w restauracji lub barze – gdy zajmiesz miejsce przy stole i jesz lub pijesz,
- w pracy – jeśli nie masz styczności z osobami z zewnątrz (np. podczas obsługi klientów i interesantów),
- podczas przebywania w lesie,
- podczas spożywania posiłków lub napojów po zajęciu miejsca siedzącego w pociągu objętym obowiązkową rezerwacją miejsc, w tym posiłków i napojów wydawanych na pokładzie pociągu (wagon WARS).
Przychodnia jest czynna w ramach kontraktu z NFZ od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00
W czasie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2. na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12.08.2020 DZU z dnia 14.08.2020 roku poz. 1395 oraz wytycznych Konsultanta Krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej
w przychodni świadczenia medyczne udzielane są w formie wizyty osobistej, domowej lub teleporady.
Teleporada jest pierwszym kontaktem chorego z personelem medycznym w przypadku problemu zdrowotnego lub innej sprawy dotyczącej pacjenta.
W trakcie teleporady lekarz/pielęgniarka dokonuje oceny stanu pacjenta i podejmuje decyzję, czy pacjent wymaga osobistej wizyty w gabinecie, wizyty domowej czy innego świadczenia medycznego.
Bezpośrednia wizyta pacjenta w przychodni ma miejsce również:
- w stanach nagłych wymagających szybkiej pomocy personelu medycznego
- w sytuacji, gdy pacjent w trakcie teleporady wyrazi wolę osobistego kontaktu z personelem medycznym lub o takiej konieczności zadecyduje lekarz
- w sytuacji problemów technicznych: brak możliwości skontaktowania się z personelem przychodni np. z powodu awarii prądu, internetu, telefonu .
Teleporady udzielane są:
-
- drogą telefoniczną; w praktyce funkcjonują dwie linie telefoniczne służące do obsługi telefonicznej pacjentów o numerach:
68 3888235 i 662154509.
Lekarze oddzwaniają do pacjentów z innych numerów telefonów.
-
- w uzasadnionych przypadkach drogą mailową na adres: przychodnia.nm@wp.pl
- dostępna jest możliwość przeprowadzania videoporady.
- termin teleporady jest ustalany przez rejestrację w porozumieniu z pacjentem lub jego rodziną.
Pracownik odpowiedzialny za rejestrację:
- rozpoznaje potrzebę zdrowotną i w jakim stopniu jest pilna
- weryfikuje możliwość udzielenia świadczenia w POZ
- wpisuje świadczenie do terminarza przyjęć właściwego członka zespołu POZ
- informuje na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada.
Harmonogram pracy przychodni jest elastyczny
- tzn. bierze pod uwagę ilość aktualnie pracujących lekarzy oraz potrzeby pacjentów. Zakłada on w godzinach 8.30 -11.30 czas na teleporady, świadczenia dla dzieci zdrowych (bilanse, szczepienia) a następnie od 11.30 do 13.00/14.00 czas na wizyty osobiste pacjentów w przychodni oraz wizyty domowe.
-
W godzinach popołudniowych od 14.00/15.00-15.30 mają miejsce szczepienia, teleporady odbywają się od 15.30 do 17.00, od 17.00-18.00 wizyty osobiste pacjentów.
Jednoczasowo w przychodni może przebywać
jeden pacjent w gabinecie zabiegowym, po jednym w gabinecie lekarskim (dziecko przebywa z jednym opiekunem). Na korytarzu i w rejestracji z zachowaniem dystansu jednocześnie może przebywać 10-13 osób.
-
Nawiązanie kontaktu miedzy lekarzem a pacjentem w terminie udzielenia teleporady następuje po telefonie lekarza do pacjenta w wyznaczonym dniu i godzinie. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, personel medyczny może zrezygnować z kolejnych prób przeprowadzenia teleporady.
-
Obowiązuje zasada punktualności, dopuszczalne jest opóźnienie w udzieleniu teleporady z obiektywnych przyczyn do 60 minut. W sytuacji braku kontaktu ze strony personelu przychodni powyżej 60 minut pacjent powinien skontaktować się sam.
-
Brak kontaktu może być wynikiem: błędnie zapisanego numeru telefonu pacjenta, brakiem możliwości przyjmowania numerów przychodzących lub być spowodowana brakiem zasięgu w miejscu w którym znajduje się pacjent.
Przed udzieleniem teleporady personel medyczny potwierdza tożsamość pacjenta:
-
na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru (numer PESEL lub data urodzenia)
-
po okazaniu przez pacjenta dokumentu potwierdzającego tożsamość, przy udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej w formie wideoporady
-
przy wykorzystaniu elektronicznego konta pacjenta
-
w przypadku przełączenia przez rejestrację rozmowy z pacjentem do gabinetu na poradę, tożsamość pacjenta potwierdza pracownik rejestracji.
Przygotowanie do teleporady:
- należy sprawdzić sprawności telefonu (zasięg, naładowanie telefonu)
- odbywać teleporadę w cichym miejscu
-
przygotować długopis i kartkę do notowania zaleceń i kodów do recept/skierowań
- przygotować nazwy i dawki zażywanych leków
-
przed teleporadą prosimy o dostarczenie do rejestracji niezbędnej dokumentacji medycznej (karty konsultacji, wypisy ze szpitala, wyniki badań).
ZACHĘCAMY PACJENTÓW DO ZAŁOŻENIA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP)